CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, 18 May 2012

Kerja Oh Kerja

Pada tanggal 18May 2012 bermulalah tugasku sebagai penjual jagung.Haha.Jual jagung tu mesti korang fikir macam aku jual jagung yang cikai2 punya tu kan?Haha.Ceyh berlagak je aku ni konon standard.Padahal tkdela nk standard mana pon.Setakat franchise Malaysia nih.Ala kene keluar angin je(Double meaning:P).Hehe.Hurmm hr ni hr pertama aku start kerja.Br hr first keje.Bapak aku dh rasa bosan gila nak mati.Cuba bayangkan aku kerja dr tengahri sampailah malam.Pukul 11 baru sampai rumah tauu.Tk ke mati tulang empat kerat aku kalau berbulan2 aku kerja mcm tu.Tk sanggup aku.Dhla aku ni kering.bertambah tambah kering plak nt bila kerja teruk cmtu.Kata nk duit kann..Kata orang tahan tk tahan jela.Kenela ketepikan rasa bosan semua tu kalau nk duit.Hurmm tp tu lah masalah aku.Tkde kerja tkde income plak.Nak harap parents aku bg celepuk gitu je tk buat pape memang tklakann.Aku bukan anak Dato' boleh goyang kaki mcm tu je tub-tub dapat duit.Nk buat cmnakan.Terima jela.Biloa fikir2 balikkan , fikir bosan kerja tu sume, aku cadang esok aku nak resigned dh.Haha teruk kan aku ni? Baru kerja sehari dh nk berhenti.Apelaa..Kalau 1000 orang mcm aku,jawabnya memang bankruplah dunia ni.Hee~Ada aku kesah ke? Emm lantaklah duit tu sana.Aku kerja pun semata mata nk beli hp je, Dh dpt hp aku blahhh ar.Aku buntu ar nk cr kerja.Susah betul nk dapat kerja.Bosan tawu tk?Mana tknya..Nak kerja , kerja yg senang2 je,Tknk susah sikit.Bajek CEO tau aku ni.Huhu.Nampak tk angan2 tinggi macam Pak Pandir tp habuk pun tarak.Hahah.Memang tk la kan nk kerja senang lenang tp duit nk dapat banyak.Haha tamak2.Biasala manusia kan.Korang pun cmtu gak kan?.. Jangan tk ngaku eh.Aku sekeh kangg.Haha.Emm nak kerja kantin malas lah plak.Penat gila owww, tp yg untungya balik petang.Tkdela balik malam2 cmni.Bersidai je aku kat Tesco tu.Bukan penat je kerja kantin tu,tp masalah la bg aku.Cikgu2 laki ni suka mengusik.Malu aku jadinya.Hihihi.Kalau yang mengusik tu cikgu Bujang plus muka cm Fahrin Ahmad,badan tough & vuff macam Aaron Aziz memang   nk la aku layan, (Hihi gatal + miang2 keladi).Biasala "remaja" kan..ni yg mengusiknya cikgu dh berkahwin.Ada anak lagi even muda pon.Aku tknkla layan2.Laki orangkan,Lgpon,memang aku tknk ponn.Baik cr bujang.Huhu.Tu pun kalau ada orang bujang nk aku.Hurmmm~ Mintak2 adela jodoh aku nt dengan jejaka yg aku idam2kan.Aminn~~Haha melalot plak.Ntahla.Besok aku teruskan jugak nk cr kerja.Harap2 dapatla eh.Doa2kanlah yee~~ :)

No comments:

Post a Comment